Susanne Tiihonen
PSM, psykologi, integratiivinen psykoterapeutti, perheterapeutti
Tällä hetkellä ei tilaa uusille Kela-asiakkaille
PSM, psykologi, integratiivinen psykoterapeutti, perheterapeutti
Tällä hetkellä ei tilaa uusille Kela-asiakkaille
Olen työskennellyt sekä lyhytaikaisten aktiivisesti muutokseen tähtäävien interventioiden ja pidempien psykoterapeuttisten prosessien parissa. Terapian lähtökohtana on kannatteleva terapiasuhde jossa yhdessä tutkimme ja pyrimme uuteen ymmärrykseen, mahdollistaen kehittymisen ja palautumisen. Voimme käyttää erilaisia lähestymistapoja riippuen kohtaamistasi haasteista. Terapeuttinen viitekehykseni on integratiivinen.
Koulutukseni: Olen psykologi, integratiivinen psykoterapeutti ja perheterapeutti
Pyrin sopeuttamaan lähestymistapaani terapiaprosessissa asiakkaan tarpeiden mukaan ja siihen, mikä kussakin yksittäisessä tilanteessa on tärkeää. Kiinnostus jokaisen ihmisen ainutlaatuisuutta kohtaan on työni perusta. Tasa-arvoinen ja avoin yhteistyösuhde on keskeistä.
”Susannella on kyky aidosti kohdata ja hän on erinomainen kuuntelija. Hänessä korostuu selkeys ja kirkkaus osaamisessa ja hahmottamisessa.”
Kollega
”Susanne on luotettava ja luonteva. Hänen kanssaan on helppoa ja mutkatonta tulla yhteyteen ja tuntuu, että rajoja mistä puhua ei ole.”
Kollega
”Susanne on syvällinen, vahvistava, inhimillinen ja viisas rinnalla kulkija.”
Kollega
Mickwitz, Å., Londen, M., Perander, K. & Tiihonen, S. (2023). How did first-year students in Higher Education overcome study related challenges during the emergency remote teaching and learning period? Paper presentation (paper submitted), NERA 2023 Conference.
Perander, K., Londen, M., Holm, G. & Tiihonen, S. (2020) Becoming a university student: An emotional rollercoaster. Högre utbildning. 10.23865/hu.v10.1462
Tiihonen, S. (2015) ”Studera effektivare”- Om att stöda studenters självreglering och studiefärdigheter. Artikel i Hur svårt kan det vara?: En antologi om hur lärare inom den högre utbildningen förnyar undervisningen. Londen, M., Mickwitz, Å. & Tiihonen, S. (toim.). Helsingfors: Helsingfors universitet, s. 133-153 21
Tiihonen, S., Lankinen, A., & Viemerö, V. (2008). An evaluation of a cognitive-behavioral patient education program for persons with Parkinson’s disease in Finland. Nordic Psychology, 60(4), 316–331.
I work with both short-term therapies and longer psychotherapies. The therapy can have a clear focus for change work or start out as a collaborative process in which we together explore and strive for new understanding that can enable development and recovery.
My therapeutic framework is integrative. I aim to be responsive to what is important in each individual situation, adjusting my approach in the therapy process according to what the current needs of the client are.
An active, equal and open collaborative relationship is central. Respect for and interest in the uniqueness of each encounter is a basis for my work.